Масове новаторство в практиці роботи вчителя – реальність чи міф ?

Відомо, що друга половина ХХ - початок ХХІ ст. – це період глобальних інноваційних процесів у всіх галузях науки, економіки та культури.

Найпоширеніші інновації, що лежать в основі розвитку сучасних закладів освіти: створення та впровадження в освітню практику особистісно зорієнтованого навчання, перехід на новий зміст, структуру навчання, впровадження нових Держстандартів, нових Програм та навчальних планів. На всіх уроках з усіх предметів слід передбачити можливості для реалізації компетентнісного підходу, який домінує у модернізації змістового і методичного забезпечення навчання.

За останній час з’явилася низка фундаментальних робіт, які докладно аналізують проблеми педагогічних технологій. Сьогодні набирають темпу комп’ютерні технології у навчанні. Зокрема, метод навчального проекту, під час якого учні безпосередньо ознайомлюються з новим матеріалом і за допомогою комп’ютера готують презентації, які демонструють під час проведення уроку.

У нашій школі роботою з впровадження комп’ютерних технологій керує вчитель математики та інформатики Бондар Л.М., яка очолює творчу групу з аналогічної проблеми.

Практично, в школі немає вчителя, який не знайомий з цією технологією і не використовує комп’ютер на уроці, не створює комп’ютерні презентації, не організовує роботу учнів над проектами.

За допомогою комунікативних технологій учителі (Бондар Л.М., Правосудько Г.М.) розробляють міні-посібники, роздатковий матеріал (Бойко С.М., Назаренко О.Ю., Коломієць Г.М., Кошман І.В.) , створюють учительські презентації (Хохлова Н.В., Гретченко Л.Г., Заїкіна Т.М.) роблять моніторинг якості освіти (Бондар Л.М., Жижкун А.М.).

Усі вчителі мають сертифікати програми «Intel» та курсу цифрових технологій, колектив школи – лауреат обласного конкурсу програм інформатизації навчальних класів «Школа інформаційного суспільства»

Критичне мислення – модель для навчання, виховання громадян суспільства майбутнього. Стратегія критичного мислення необхідна нам сьогодні. Адже інформаційне суспільство, у якому інформація множиться, ускладнюється, набуває якісно нових функцій, потребує від людини нових компетенцій, про які ми так багато говоримо.

Людина, яка має навички критичного мислення:

- чесна сама із собою;

- вміє виявити свою проблему;

- перевіряє використану інформацію (адже, як сказав американський професор Темпл «Інтернет – це середньовічний ярмарок невідфільтрованих посилань»);

- базує судження на доказах, аналізує твердження, що лежать в основі інформації;

- інтелектуально незалежна, робить висновки;

- майже не зазнає маніпуляцій.

Ці навички потрібні всім: учневі на уроці, вчителеві у класі і всім у повсякденному житті.

Критичне мислення допомагає нам навчатися через те, що ми бачимо, чуємо, воно допомагає нам вдумливо читати, виражати свої думки вголос і на папері, формує самооцінку й самоповагу.

Воно вчить нас самостійно міркувати. Ще Конфуцій говорив: «Навчання без міркування – марна праця».

У нашій школі стратегії критичного мислення впроваджуються педагогами упродовж восьми років.

Досвід роботи з впровадження критичного мислення вчителі школи мають завдяки Кошман І.В., яка першою почала вивчати проблему КМЧП. На сьогодні елементи цієї технології успішно використовують на своїх уроках більшість педагогів.

Із досвіду роботи вчителів школи

Кiлькiсть переглядiв: 720

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.