Реалізація науково-методичної проблеми школи

2021/2022 н.р. - початок роботи над новою НМП

Методична проблема школи:

«Створення сприятливого освітнього середовища на основі технологічного та андрагогічного підходів»

Науково-методична проблема КЗ «Олександрівський ліцей №2»:

«Модернізація освітнього процесу у закладі на засадах упровадження технологічного та андрагогічного підходів».

1.Обгрунтування вибору НМП

Актуальність науково-методичної проблеми закладу полягає в тому, що українська освіта XXI століття потребує кардинальних змін у структурі, змісті та технологіях навчання. Концепція розвитку школи стверджує необхідність якісного оновлення змісту освіти, забезпечення безперервного процесу становлення та розвитку гармонійної творчої особистості учня. Школа бере на себе місію створення нового освітнього середовища, де панує атмосфера педагогічної творчості вчителів – однодумців, учнів і батьків. Нове освітнє середовище передбачає й новий зміст освіти, нові технології навчання і виховання, розвиток інтелектуальних здібностей дітей, вирішення головного завдання Нової української школи: формування особистості випускника, патріота та інноватора. Сьогодні школа має готувати не лише носія знань, а й творчу особистість, яка здатна використовувати здобуті знання для конкурентоспроможної діяльності у будь-якій сфері суспільного життя, тобто формувати компетентну особистість. Розвиток у школяра самостійності, здатності до самоорганізації, саморозвитку, самовиховання, самоосвіти – це одне з першочергових завдань сучасної школи. Школа повинна підтримати, захистити дитину, озброїти механізмами, технологіями розробки життєвих стратегій, спрямованих на формування гармонійної компетентної, конкурентоспроможної особистості, яка вміє творчо розв’язувати проблеми, вміє повноцінно жити у новому світі, адекватно реагувати на зміни, постійно самовдосконалюється, намагається змінити на краще своє життя та життя своєї країни, а саме виховати компетентну особистість. В останні роки поняття «компетентність» вийшло на загальнодидактичний і методологічний рівень. Це пов'язано з його системно-практичними функціями й інтеграційною метапредметною роллю в загальній освіті. Необхідність формування школою ключових компетентностей відзначена в концептуальній модернізації вітчизняної освіти.

2. Цілі та завдання

Головною метою закладу освіти є створення відповідних умов для індивідуального розвитку вихованців та адекватного вибору способу задоволення запитів, потреб, інтересів, їхніх схильностей. У зв’язку із цим першочергові завдання науково-методичної роботи –це:

- створення умов для постійного творчого та фахового зростання кожного педагога, забезпечення професійної самореалізації педагогічних працівників та утвердження їхнього високого соціального статусу в суспільстві;

- оновлення ролі вчителя як висококваліфікованого фахівця, який володіє значним арсеналом інноваційних технологій організації освітнього процесу;

- підвищення педагогічної майстерності вчителів через оптимальну структуру методичної роботи, удосконалення професійної компетентності кожного вчителя, розвитку їх творчої ініціативи;

- упровадження в навчально-виховний процес досягнень перспективного педагогічного досвіду, інноваційних проєктів, новітніх технологій та забезпечення їх практичної реалізації;

- забезпечення реалізації принципів гуманізації, демократизації та спрямованість процесу навчання на розвиток особистості учня;

- активізація видавничої діяльності вчителів та участь в інноваційній та дослідно-експериментальній роботі;

- підвищення ІКТ-компетентності педагогів із метою ефективної інформатизації освітнього процесу;

- удосконалення контрольно-оцінювальної діяльності в процесі навчання з урахуванням сучасних досягнень педагогіки.

- здійснення психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу;

- розвиток інклюзивної освіти; створення умов для забезпечення прав і можливостей осіб з особливими освітніми потребами для здобуття ними освіти на усіх її рівнях з урахуванням їхніх індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів.

3. Очікувані результати.

1. Створення оптимальних умов для реалізації ефективної системи методичної роботи.

2. Підвищення професійної компетентності, творчого потенціалу педагогів Використання набутого досвіду на практиці.

3. Виявлення, узагальнення, поширення внутрішкільного педагогічного досвіду.

4. Залучення вчителів до інноваційної діяльності.

5. Упровадження й використання досягнень психолого-педагогічної науки.

6. Творча самореалізація педагогічних працівників, виявлення своїх професійних і творчих можливостей.

7. Створення психологічних, моральних та матеріальних умов для отримання якісної освіти кожним здобувачем знань

8. Індивідуалізація освітнього процесу.

9. Створення програмно-інформаційного простору, який забезпечить активну інтеграцію інноваційних технологій в освітній процес для формування компетентного учня.

Перспективний план роботи над НМТ диввться за посиланням

https://docs.google.com/document/d/1iAixZFRpWlPjyzTQYxFG8DpmXTIgk0ko/edit?usp=sharing&ouid=115770092789513122275&rtpof=true&sd=true

2016-2017 / 2020-2021 Н.Р.

«УДОСКОНАЛЕННЯ Й ЕФЕКТИВНЕ ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНОГО, ВИХОВНОГО ТА ОЗДОРОВЧОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ РОЗВИТКУ І ТВОРЧОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ»

1. Обґрунтування вибору проблеми

В умовах швидко змінюваного суспільства реалізація нових завдань освіти потребує нових підходів до їх вирішення. Завдання навчального закладу сьогодні – забезпечити формування особистості учня на основі якісної освіти, надати можливості для розвитку та саморозвитку, сприяти пошуку власної індивідуальності, допомогти самореалізації кожної особистості.

Аналізуючи результати моніторингу, підсумки роботи школи за попередні роки, було виявлено нерозв’язані завдання, що спонукало до активного пошуку напрямків діяльності на сучасному етапі та вибору науково-методичної проблеми для досягнення поставленої мети.

Педагогічний колектив школи завжди прагнув до поліпшення якості освітнього процесу, підвищення фахової майстерності, до інноваційних перетворень. « Іти в ногу з часом» – девіз кожного педагога школи. Тому педагогічний колектив школи визначив мету інноваційної діяльності:

- Ознайомлення з новими педагогічними технологіями та впровадження освітніх інновацій;

- реалізація інновацій у різних напрямках навчально-виховного процесу.

Обираючи проблему школи, врахували:

- актуальність теми для педколективу;

- співзвучність теми із сучасними педагогічними теоріями;

- відповідність рівню розвитку педагогічного колективу;

- колегіальність;

- охоплення темою усіх аспектів навчально-виховного процесу;

- результати діагностичного вивчення;

- традиції, накопичений досвід;

- наукові рекомендації щодо організацій методичної роботи.

2. Цілі та завдання

Діагностика переконує, що творчу діяльність учнів необхідно організовувати так, щоб навчання сприяло розвитку пізнавальних творчих здібностей, самостійності. Тому педагогічний колектив визначив такі цілі та завдання щодо реалізації проблеми:

- Оволодіти сучасними психолого-педагогічними діагностиками вивчення особистості;

- Упроваджувати сучасні педагогічні технології з метою підвищення професійної компетентності педагогів;

- Формувати цілісний педагогічний колектив: збереження та вироблення традицій, контроль та аналіз навчально-виховного процесу та його результатів; обмін методичними знахідками, стимулювання творчості та ініціативи членів педагогічного колективу;

- Створити умови для інноваційної діяльності вчителів школи

3. Очікувані результати

1. Підвищення професійної компетентності, творчого потенціалу педагогів.

2. Використання набутого досвіду на практиці.

3. Поширення кращого досвіду за межами школи.

4. Підвищення рівня навчальних досягнень, вихованості, розвитку учнів.

5. Розвиток творчих можливостей учнів та вчителів.

6. Інноваційна діяльність в ЗНЗ.

7. Конкурентноспроможність закладу.

8. Надання якісних освітніх послуг.

Кiлькiсть переглядiв: 1207

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.