Відкриті уроки у системі методичної роботи

Сьогодні усі ми працюємо заради нашої ПЕРЕМОГИ! Учителі, здобувачі освіти та їхні батьки плекають її на нашому освітньому фронті. Один із показових рубежів нашого протистояння агресорові – це відкриті уроки, на яких усі учасники освітнього процесу показують свої здобутки. Такі уроки в системі роботи нашого закладу є обов’язковими і проводяться постійно.

Ось і 22 листопада вчителька історії Назаренко О.Ю. провела урок на тему «Способи упорядкування історичного часу». Учні 5 класу із захопленням брали участь у роботі й показали гарні знання і вміння та прагнення навчатися. А Оксана Юріївна, як і завжди, презентувала себе як ерудованого педагога та справжнього професіонала, вчителя НУШ, який в першу чергу працює над розвитком наскрізних вмінь та формуванням предметних і ключових компетентностей здобувачів освіти.

Дякуємо за працю і вчителеві, і учням, і батькам! Віримо, що завдяки нашим спільним зусиллям ПЕРЕМОГА вже скоро!

Слава ЗСУ! Слава Україні і її Героям!!!

/Files/images/изображение_viber_2022-11-23_10-52-53-180.jpgУрок історії у 5 класі НУШ

Однією із форм методичної роботи у закладі освіти є відкритий урок. Він дає змогу педагогу продемонструвати свої методичні напрацювання, а усім присутнім вчителям організувати мобільну та предметну педагогічну дискусію. Таким чином відкриті уроки допомагають не лише узагальнити досвід, але і проаналізувати результати своєї праці під якісно новим поглядом, враховуючи думку колег.

У І семестрі 2021-2022 н.р. найцікавішими і такими, що викликали активну дискусію, були відкриті уроки учителів: Кошман І.В. ( урок читання у 4 класі за легендою «Як мати стала зозулею»), Коломієць Г.М. (урок англійської мови у 9 класі «Засоби масової інформації в нашому житті»), Заїкіної Т.М. та Бойко С.М. (інтегрований урок української та зарубіжної літератур у 8 класі за творчістю Марусі Чурай та Сапфо). Присутні на уроках учителі обговорили проблему інтеграції знань в освітньому процесі та прийшли до висновку, що сьогодні, коли на часі формування життєвих і предметних компетентностей, майбутнє нашої освіти за такими формами і методами роботи на уроках, які допомагають навчитися застосовувати набуті знання. А такий спосіб організації навчання, як інтегрований урок, формує критичне мислення, розвитку якого сприяє насамперед вміння порівнювати та аналізувати, робити висновки.

У ІІ півріччі педагоги філії планують продовжити збагачувати свої методичні надбання шляхом проведення, відвідування та обговорення відкритих уроків. Обов’язковою умовою проведення такого уроку у нашому закладі є представлення практичної реалізації науково-методичної теми як кожного учителя, так і загальношкільної. У цьому навчальному році ми працюємо над проблемною темою «Створення сприятливого освітнього середовища на основі технологічного та андрагогічного підходів» і стараємося і на відкритих уроках теж презентувати свій вклад у створення якнайкращих умов для наших школярів у їхній нелегкій справі здобування знань.

/Files/images/00/269615731_324210709563052_6613443237573074809_n.jpg

/Files/images/00/267465826_240580821526389_263004951400087480_n.jpg

/Files/images/00/0-02-05-2246f0453739dce8a51fd28c0757df42004c1ff35fa7141ff98d30066334dc70_84d19e2824f6c34f.jpg

/Files/images/00/0-02-05-d3c3684973aea05966db3e417b51274cb981790b13b31e16534e7fc0ed060384_e8ccfa42d1f95a2e.jpg

Відкритий урок — як методичний захід

Як же можна це довести інакше, як не запросивши товаришів на свій урок і не переконавши на власному досвіді

М. Пирогов

Взаємовідвідування уроків у системі методичної роботи відіграє специфічну роль, адже сприяє перенесенню кращих методів роботи одного педагога в практику діяльності інших, надихає кожного вчителя на пошук нових методів навчання, спонукає до творчої ініціативи.

Адміністрація школи вважає доцільним спрямовувати взаємовідвідування уроків відповідно до потреб удосконалення навчально- виховної процесу, складаючи графіки взаємовідвідування уроків в межах різних методичних структур: методичних об′єднань, творчих груп, Школи молодого вчителя …

А відкритий урок у школі – загальноприйнятий методичний захід, на якому

відбувається показ кращого досвіду. Без відкритого уроку неможливо поширювати й упроваджувати перспективний педагогічний досвід.

Уроки вчителя початкових класів, вчителя вищої категорії Кошман Інни Василівни постійно сприяють пропаганді нових педагогічних надбань і актуальних питань методики. Відкриті уроки Інни Василівни із задоволенням відвідують як молоді вчителі, так і досвідчені, адже педагог завжди пропонує на розгляд нові методики, показує шляхи впровадження їх у практику роботи вчителя. Аналіз та обговорення таких уроків сприяють поширенню досвіду роботи вчителя з певних питань серед інших учителів школи. Інна Василівна першою почала апробувати стратегії критичного мислення, потім елементи ейдетики, пізніше ТРВЗ – і своїми напрацюваннями ділилася з колегами, запрошуючи на відкриті уроки, обговорюючи ці питання на засіданнях МО, керівником якого є протягом багатьох років.

Одним із таких уроків був відкритий урок з математики «Узагальнення знань. Таблиця + і – 2. Розв′язування задач», проведений у 1класі. Присутні на уроці вчителі із здивуванням спостерігали, як учні- першокласники відшукували подібність у суттєвому, розв’язували задачі з переплутаними написами, міркували, сперечалися, аргументували свої відповіді.

Аналізуючи урок Інна Василівна пояснила:

«В усьому світі надають великого значення розвитку продуктивного мислення. Наші програми, в більшості своїй, націлені на засвоєння певного обсягу знань. При цьому втрачається самостійність,творчий підхід до навчання. Тому вирішила попробувати змінити ситуацію, починаючи з перших уроків, почала працювати над формуванням у першокласників основ структури мислення за допомогою розв’язання нестандартних задач. Допоміг мені Посібник з розвитку логічного і творчого мислення для 1-4класів Ольги Гісь, Олеся Яцьків(Львів. Видавництво «Світ»2008р.)»

Обговорюючи урок, колеги звернули увагу на головне: для розвитку самостійності, евристичного мислення першокласників, учитель не пояснювала спосіб розв’язання задач, а поступово підказками підштовхувала учнів до їх розв’язання, використовувала ігрові форми навчання, що допомагало розвивати гнучкість мислення і підтримувало інтерес у дітей

Чекаємо від Інни Василівни нових родзинок із досвіду роботи над розвитком продуктивного мислення у молодших школярів.

А.М.Жижкун, заступник директора

з навчально-виховної роботи

Кiлькiсть переглядiв: 2029

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.