Відкритий урок — як методичний захід

Як же можна це довести інакше, як не запросивши товаришів на свій урок і не переконавши на власному досвіді

М. Пирогов

Взаємовідвідування уроків у системі методичної роботи відіграє специфічну роль, адже сприяє перенесенню кращих методів роботи одного педагога в практику діяльності інших, надихає кожного вчителя на пошук нових методів навчання, спонукає до творчої ініціативи.

Відкритий урок з математики 1ий клас Адміністрація школи вважає доцільним спрямовувати взаємовідвідування уроків відповідно до потреб удосконалення навчально- виховної процесу, складаючи графіки взаємовідвідування уроків в межах різних методичних структур: методичних об′єднань, творчих груп, Школи молодого вчителя …

А відкритий урок у школі – загальноприйнятий методичний захід, на якому

відбувається показ кращого досвіду. Без відкритого уроку неможливо поширювати й упроваджувати перспективний педагогічний досвід.

Уроки вчителя початкових класів, вчителя вищої категорії Кошман Інни Василівни постійно сприяють пропаганді нових педагогічних надбань і актуальних питань методики. Відкриті уроки Інни Василівни із задоволенням відвідують як молоді вчителі, так і досвідчені, адже педагог завжди пропонує на розгляд нові методики, показує шляхи впровадження їх у практику роботи вчителя. Аналіз та обговорення таких уроків сприяють поширенню досвіду роботи вчителя з певних питань серед інших учителів школи. Інна Василівна першою почала апробувати стратегії критичного мислення, потім елементи ейдетики, пізніше ТРВЗ – і своїми напрацюваннями ділилася з колегами, запрошуючи на відкриті уроки, обговорюючи ці питання на засіданнях МО, керівником якого є протягом багатьох років.

Одним із таких уроків був відкритий урок з математики «Узагальнення знань. Таблиця + і – 2. Розв′язування задач», проведений у 1класі. Присутні на уроці вчителі із здивуванням спостерігали, як учні- першокласники відшукували подібність у суттєвому, розв’язували задачі з переплутаними написами, міркували, сперечалися, аргументували свої відповіді.

Аналізуючи урок Інна Василівна пояснила:

/Files/images/P1030579.JPG «В усьому світі надають великого значення розвитку продуктивного мислення. Наші програми, в більшості своїй, націлені на засвоєння певного обсягу знань. При цьому втрачається самостійність,творчий підхід до навчання. Тому вирішила попробувати змінити ситуацію, починаючи з перших уроків, почала працювати над формуванням у першокласників основ структури мислення за допомогою розв’язання нестандартних задач. Допоміг мені Посібник з розвитку логічного і творчого мислення для 1-4класів Ольги Гісь, Олеся Яцьків(Львів. Видавництво «Світ»2008р.)»

Обговорюючи урок, колеги звернули увагу на головне: для розвитку самостійності, евристичного мислення першокласників, учитель не пояснювала спосіб розв’язання задач, а поступово підказками підштовхувала учнів до їх розв’язання, використовувала ігрові форми навчання, що допомагало розвивати гнучкість мислення і підтримувало інтерес у дітей

Чекаємо від Інни Василівни нових родзинок із досвіду роботи над розвитком продуктивного мислення у молодших школярів.

А.М.Жижкун, заступник директора

з навчально-виховної роботи

Кiлькiсть переглядiв: 190

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.